Friday, December 3, 2010

Contoh-Contoh SITI yg patut Dicontohi..

salam Jumaat semua,,

main2 kat pesbuk pon kita leh dapat macam2 ilmu kan ? yang boleh kita kongsikan bersama-sama..so,,perempuan2 di luar sana,,meh kita contohi mereka,,n para2 lelaki bolehlah cari calon2 n didiklah anak2 perempuan bagi yang sudah berkahwin dengan contoh2 wanita terbilang ini..

~ Antara 9 SITI Yang Patut Dicontohi ~

1) Siti Khadijah
Beliau merupakan isteri Rasulullah SAW yg melahirkan anak-anak Rasulullah, setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh org-org kafir dan musyrik, menghantarkan makanan kpd Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira'.

2) Siti Fatimah
Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg-kdg berbantalkan lengan Ali. Rasulullah pernah b'kata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.

3) Siti A'ishah
Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi SAW minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama.

4) Siti Hajar
Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan ALLAH. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan ALLAH demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).

5) Siti Mariam
Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oh ALLAH SWT utk mengandungkan Nabi Isa.

6) Siti Asiah
Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah.

7) Siti Aminah
Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

8) Siti Muti'ah
Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan ALLAH syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.

9 ) Siti Zubaidah
Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana ALLAH SWT.

huhu,,nak anak nama siti lah,(tibe2)

8 comments:

i am S!L4H.. said...

nice info.....~
smoge dpt djadikan pnduan...

AesyaZealous said...

nice :)

siti nurhaliza?? hahaha

EzzEddin said...

siti payung???
ikikiki,
salam berkenalan cikgu :)

cikida said...

i am silah~huhu,,insyaALLAH,hopefully.

aesyazealous__ct nur haliza ida minat,,tp skrg dy macam dah lain,,n susah nak minat macam dulu,,wuwu..

ezzeddin___kui3..siti payung terjun..salam perkenalan 2u2..^__^

CERITA LEBAT said...

yes!!..siti saodah dgn siti saerah awal2 lg kita patut tolak tepi...

Iena farina said...

baguih info nie...semua ct yea... :)

cikida said...

cerita lebat__hep,,saodah2 jgn memaen..huhu..nme nenek sy,,
tolak org len xpe,,hehe

cikida said...

iena farina___huhuh,,2 la pasal..ade berkat letak name anak siti..mudah-mudahan...

APA ITU ESP ? ESP  adalah  ENERGIZING SOY PROTEIN . Sebab utama ESP tersangatlah popular dan produk yang paling laris ialah  ES...