Friday, April 22, 2011

cintaku cintamu jua..muehehehe..=p

assalam...

hye,hye,hye semua...bertemu lagi kita di rancangan berjiwang-jiwang di awangan..muahaha..hokelah..sape sedang bercintan-cintun sekarang ?? angkat kain cepat ! ha,,tulah hari nak ujan nih, sebelum basah lencun kan..menyesal tak sudoh kang..hush2..! (isk,kalau tak bebel memang tak sah )

kusen somel ni pon nak bercintun ye..hehe..alololo,,setiap makhluk Allah tu unik taw,,haiwan pon tak terkecuali ade perasaan berkasih sayang ni..hek3..=)


yeahh,,,di petang yang semakin gelap dan hujan pon semakin turun dengan derasnya,, moh le kite intai-intai kita ni berada dalam golongan jenis ape bila bercinta, berasmaradana bagai tu..kui3...inipun hasil dari pembelajaran aku dalam sem ni taw.. tak salah kan kalau nak sharing is caring gituu..yok,yok,,cekidot !

Cinta Persahabatan : Cinta Storage
• Hasil dari persahabatan yang lama
• Timbul secara slow motion @ perlahan-lahan..=p
• Kadang-kadang orang tu sendiri tak sedar die tengah bercinta,,(boleh ek cam tuh,hhehe,supriseee)
• Mempunyai minat yang sama dengan pasangannya ( suka melantak sampai jadi tong drum.=p)
• Tidak berupaya mencintai seseorang tanpa mengenalinya secara mendalam dalam jangka masa panjang.




Cinta Romantis ; Cinta Eros
• Cinta yang wujud hasil daripada tarikan fizikal yang kuat pada pandangan pertama.(wuishh,,dasat nih,dari kerana mata..=p)
• Mahukan penyatuan dan perpaduan dalam hubungan
• Seboleh-bolehnya mahukan 1 identiti
• Memandang cinta sebagai satu yang sangat tinggi nilainya.(ha,,jgn memain)



Cinta Permainan : Cinta Ludus
• Orang jenis cinta ni cuba kurangkan pergantungan dan tanggungjawab
• Selalunya ade lebih dari 1 pasangan >>keliling pinggang ni,=p
• Tak serius dan tak mendalam perasaan cintanya
• Takde perancangan jangka masa panjang dalam cintanya
• Hubungan secara mendadak, tak begitu mesra terutama dari segi emosi
• Suka bebas, tak suka diganggu oleh awek/pakwe

Cinta Logikal :Cinta Pragma
• Individu dalam cinta ini cuba mencari pasangan yang terbaik untuk dirinya
• Akan tetapkan ciri-ciri khusus pasangan
• Bila dah dapat pasangan , sebarang kemungkinan perpisahan akan dipertimbangkan dulu
• Sabar dalam mencari percintaan sehingga dia betol-betol jumpa dengan pasangan yang memenuhi criteria yang ditetapkan. (cerewet ni)
• Selalunya dialah yang jadi bujang terlajak @ andartu..(isk2,,cian depa, tapi patotlah pon,=p)

Cinta Kepunyaan : Cinta Mania
• Banyak sifat cemburu sebab selalu nak pasangan bersama doplohpatjam .
• Dia anggap pasangan sebagai barang kepunyaan. (takbleh2,,hep !)
• Tak suka perpisahan
• Sume bende nak wat sesame,,alahai,,switnyeee..ek
• Menjadi beban kepada orang lain kerana terlalu mementingkan diri
• Individu ini suka mengongkong dan mengawal.
• Sentiasa mencurigai kejujuran dan keutuhan cinta pasangan masing-masing.

Cinta Pengorbanan : Cinta Agape
• Pasangan suka membantu, amat memahami dan pemaaf
• Terlalu ekstrim menyebabkan individu terlalu penyabar terhadap pasangan yang dicintainya
• Pengorbanan menyebabkan fikiran mereka terbatas
• Bersikap terbuka dan boleh menerima cinta sesiapa sahaja
• Sanggup melakukan apa sahaja asalkan orang yang dicintainya bahagia dan selesa (macam dunia dia yang punya..muahaha)
• Rela ketepikan cita-cita atau kehendak dirinya asalkan pasangan mendapat apa yang dimahunya.

so,,kawan2 kat golongan jenis cinta apekah ? hehe..fikir-fikirkan lah ye...dan selamat beramal..=D

yeahh..akhirnya kawin jugakkk..even cinta korang jenis ape pon,cinta mati ke,,cinta bute ke..hehe..ape2pon,,haruslah saling menerima kekurangan pasangan masing-masing taw..amin.semoga jodoh kita semua diberkati..amin,,=)



dan cinta yang hakiki semestinya cinta kepada Allah s.w.t ..alhamdulillah..=)
angan2 harini : nak kumpul duit banyok2..aisehhh,,(ade mee disebalik udang nih,hep,,x bek pk bukan2.=p)

4 comments:

Wahida Nasution Thakhrim said...

dari semua ada 3 aje : storage, eros dan pragma..

cikida said...

wahida..wahh...awak jenis 2 ye...betol2 individu yang memilih pasangannya dengan pilihan yang tepat ni..tapi betol la kan,.pasangan kita 2 nanti yang hidup ngan kita ke hujuang nyawa berkongsi suka duka..hehe..amin..=)

**::CIKNUURUL::** said...

camne?,.xfaham apekah itu cinta,..kahkahkahkahkahkah!,..

cikida said...

klong...wat2 tak faham la tuh..haishh..novel bace sgt..dok pehe lagi ke..huu

APA ITU ESP ? ESP  adalah  ENERGIZING SOY PROTEIN . Sebab utama ESP tersangatlah popular dan produk yang paling laris ialah  ES...