Tuesday, November 23, 2010

ADAKAH INI SECARA KEBETULAN ?

· “ Terdapat perkataan al-Yaum dan al-Yauma dalam al-Quran yang bermaksud, hari dalam bahasa Melayu. Perkataan al-Yaum disebut sebanyak 349 kali manakala perkataan al-Yauma disebut sebanyak 16 kali. Apabila dicampurkanda, kita akan pat jumlah 365. Maksudnya, dalam setahun kita mempunyai 365 hari. Adakah ini secara kebetulan?


· “Juga terdapat ayat al-Shahru dan al-Shahro bermaksud bulan disebut sebanyak 12 kali dalam al-Quran. Maknanya dalam setahun, kalendar sekarang mempunyai 12 bulan. Adakah ini secara kebetulan?


· “Perkataan Dunia dan Akhirat juga disebut secara berimbang. Walaupun kedua-duanya disebut dalam ayat yang berlainan, perkataan Dunia dan Akhirat disebut oleh Allah sama banyak iaitu 115 kali. Manakala perkataan Malaikat dan Syaitan juga disebut sama banyak , iaitu 68 kali. Adakah ini secara kebetulan? – Fakta ini dipetik dari buku Penghayatan Sains dan al-Quran karya Dr.Arif Kasmo, pensyarah dari Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM) Bangi.

No comments:

TAHUKAH ANDA❓ . Vivix Shaklee adalah minuman kesihatan yang kaya dengan anti oksidan yang dihasilkan daripada ekstrak anggur muskat, res...