Saturday, August 20, 2011

blurp,,blurpp,,,blurpp,,gurp !

assalam n salam ramadhan...

kita-kita suka sangat makan .. membeli lagi la suka .btol kan ? yup ! camtu la habit orang Malaysia ni..kalau bulan ramadhan jangan pelik la kalau baru pukul 4 pon dah licin kat bazar tu...(ops,,sendiri mau ingat r beb.(T___T) kuat tol nafsu membeli..adess..

tapi arini aku baik hati nak belanja korang ..korang nak ? jom makan angin sambil cuci mata (pakej 2 in 1 taw) : cekidot,,,,

PUDING ROTI YANG LEMAK BERKRIM !

AYAM PERCIK BEREMPAH

MURTABAK DAGING,AYAM.

DADIH KALE2.

TAU FU FA MANTOP !

KARIPAP PUSING SANA SINI

NASI AYAM UNTUK ORANG

NASI KERABU MOLEK DOH

PEKENE NASI BERIANI SAT DULU.

KUEH TEPUNG PELITA,,DA PASANG PELITA LOM ?

MEE UDANG ,HOW LIOW !


ROJAK BUAH COMEL GITUUU



KURMA JUA AKHIRNYA..
tapi lebih afdal kita mengikut sunnah Rasulullah yang hanya makan beberapa biji tamar semasa berbuka..yeah,,betoi dak ? sebab,,bila kita terlalu ikotkan nafsu makan macam-macam,,konpem2 kita jadi malas untuk beribadat. Akhirnya ibadah kita pon tak tertunai, lagi satu, dah memang bulan ramadhan ni la kita nak hayati nasib-nasib orang yang tidak berkemampuan n takde makanan lansong macam kat Somalia tu kan..Tapi bila kita dah TAK SENGAJA beli macam-macam tu (kalau boleh semua bende nak rase) so,,kita pon tak dapatlah fadhilat berpuasa ni yang sebenarnya nak menghayati penderitaan orang yang kurang bernasib baik di luar sana..

So point kat sini :: KAWAL LA NAFSU MAKAN KITA YE ....K TATA...

8 comments:

Siti Aziz said...

hahahahaha...time kasih cik ida sebab belanja mata makan semua diatas..ha3...

fadh leyanie said...

mmg terliur la tgk makanan kat atas..alangkah bestnya kalau boleh bau skali..hihi

delarocha said...

jamah mata je nampaknya...

Syida Shukor said...

Nak pelita sampai rumah tau Ida :)

cikida said...

siti aziz...heee..no biggie,koje senang je tuh...=p

cikida said...

fadh..terliur then nk bau je ?? laa..hee..xmau mkn sekali ek..=p

cikida said...

delaricha..nmpk gayanya mcm tu lah..hee

cikida said...

syida...heee..bereh2..tgu ramadhan akan dtg.=p

APA ITU ESP ? ESP  adalah  ENERGIZING SOY PROTEIN . Sebab utama ESP tersangatlah popular dan produk yang paling laris ialah  ES...